Dag 3: Opole - Reisverslag uit Opole, Polen van Steven Asma - WaarBenJij.nu Dag 3: Opole - Reisverslag uit Opole, Polen van Steven Asma - WaarBenJij.nu

Dag 3: Opole

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

24 Juni 2014 | Polen, Opole

Allereerst excuus voor het vertraagde reisverslag. Vandaag was de laatste dag in Berlijn en staat de reis naar Krakau op de planning. Voordat we de reis naar Polen maken zijn we nog even langs Potsdam gegaan, een mooi stadje met mooie paleizen en gebouwen. Na hier een rondje doorheen gelopen te hebben hebben we de Fiat naar Polen gepakt. Na een half uur op een onwijs slechte weg gereden te hebben zijn we de grens over en begint een rood lampje te branden. We hebben de auto aan de kant gezet om de motor af te laten koelen en zijn na een half uur verder gereden. Eenmaal voorbij Wroclaw brand het lichtje weer en besluiten we maat te stoppen en de ANWB te bellen om erachter te komen wat er aan de hand is. Wanneer we de auto stop hebben gezet komt er rook onder de motorkap vandaan dus hebben we meteen de ANWB gebeld en zij zorgen voor een sleepauto. Na 3 uur gewacht te hebben komt er een sleepauto en een Pool die ons met gebrekkig Engels uitlegt dat we naar een dorp Opole gebracht worden want daar is een fiat garage. De auto wordt achtergelaten hier en wij worden afgezet bij een hotel in het centrum van Opole in afwachting op wat er morgen gaat gebeuren met de auto.

• 26 Juni 2014 - 11:39

Mia Bolck:

Wat zat het toch allemaal tegen met de auto,maar achteraf gezien is dat ook wel weer leuk.Je zult onder-tussen wel kontakt gekregen hebben met Janus want die is weer thuis.Ik zag de vlaggetjes buiten wapperen.Hier op de Eikenburg zijn verder geen schokkende gebeurtenissen.